A password will be e-mailed to you.

Protocinema ve 601Artspace’in New York’taki “Bu Durumda Nasıl Giyinmeli?” sergisi, Ulya Soley küratörlüğünde sanatçılar Deniz Tortum, Kathryn Hamilton, Chulayarnnon Siriphol ve Pınar Yoldaş’ın katılımıyla, Mari Spirito mentörlüğünde ve Protocinema Emerging Curator serisi kapsamında gerçekleşiyor.

“Bu Durumda Nasıl Giyinmeli?”, bugün her zamankinden daha çok konuşulan gelecek tahayyüllerini ele alıyor ve insan ömrünün kısıtlılığı, teknolojik gelişmeler ve ekolojik çöküşü aynı anda deneyimlemenin ne anlama geldiğine odaklanıyor. “Geleceğin sonunu mu, yoksa geçmişin sonunu mu deneyimliyoruz? Zamanın hızlandırılmış akışıyla nasıl mücadele ediyoruz? Zamanın üzerimizdeki etkilerini yok etmek için neden birçok önlem alıyoruz? Yalnızca kişisel zamanımız değil, önümüzdeki nesillerin ne kadar zamanı kaldığı hakkında da endişelenmek bizi nasıl hissettiriyor? Dünyanın son kullanma tarihi konuşulurken, zaman ve değer arasında nasıl bir ilişki kuruyoruz? Sergi, izleyiciyi çok katmanlı ve çelişkili zaman deneyimleri üzerine düşünmeye davet ediyor.

“Plastik şişeden su içmek, bir yerlerde bir deniz kuşunu öldürüyor, serada yetişmiş domates almak bir balinayı öldürüyor. Nedensellik, neden-sonuç ilişkisi, beynin verileri düzenleme metodu ve nedensellik algısı içimize işlemiş durumda. Antroposen çağında ise nedensellik kırılıyor.”

Sanatçı Pınar Yoldaş nedenselliği tartışıyor ve video çalışmalarından Kitty AI: Artificial Intelligence for Governance, Global Warming Hot Yoga Studio, Ecosystem of Excess ve diğer işleri üzerinden nedensellik, anlaşılmazlık ve Antroposen’i estetiğin birer problemi olarak ele alıyor.

Pınar Yoldaş, Young Organisms, 2020

Deniz Tortum ve Kathyrn Hamilton tarafından gerçekleştirilen video ARK (2020), sanal gerçekliği ölümsüzlüğün yerini alabilecek bir pozisyona yerleştiren görsel bir deneme. Yok oluş kaçınılmaz olsa da, 3D modelleme ve dijital teknolojiler zamanı dondurup onun çizgiselliğini aksatmak için çeşitli yollar sunuyor.

Deniz Tortum ve Kathyrn Hamilton, ARK

Deniz Tortum ve Kathyrn Hamilton, ARK

Deniz Tortum ve Kathyrn Hamilton, ARK

Biyolojik dünyada güzellik algısının çıkış noktası

Chulayarnnon Siriphol’un video yerleştirmesi Golden Spiral’da (2018), doğal ve yapay arasındaki gerilimi somutlaştıran altın rengine boyanmış deniz kabukları, mekanı ve videoyu işgal ediyor. Gezegenin yıkımını binlerce yıllık bir ölçekte ele alan ve yaşlanma konusundaki kişisel takıntılara odaklanan video yerleştirme, zaman ve doğayla kurduğumuz karmaşık ilişkiyi yeniden gözden geçirmemiz için bizlere meydan okuyor.

Pınar Yoldaş’ın doğaya farklı bir perspektiften bakan Regnum Alba (2015) başlıklı işi de ölümlülük ve yok oluşa dair küresel korkulara eğiliyor. Latince’de “beyaz krallık” anlamına gelen Regnum Alba, doğada süregelen hiyerarşileri yansıtan bir foto-kolaj. Yavru hayvanlardan oluşan bir diğer kolajında ise Yoldaş, biyolojik dünyada güzellik algısının çıkış noktasına bakıyor. Güzellik kavramını hayvanlar alemine temellendiren feminist düşünür Elizabeth Grosz’dan esinlenen sanatçı, yaşayan sistemlerin dinamik ve tahmin edilemez doğasına odaklanıyor.

10 Ocak’ta 601Artspace‘te başlayan sergi 22 Mart’a dek sürecek.

 

İLGİLİ HABERLER

Julie Béna: Şeffaflık ve teşhir

Hayaletleri Gün Yüzüne Çıkarmak

Daha fazla yazı yok
2024-12-22 10:29:48