Ozan Yoleri’nin rejisini üstlendiği “Başlangıçlar” filmi yeni bir başlangıç yapmaya çalışıp bir türlü bunu yapamayan Defne karakterini merkeze alır. Filmin afişinde bir bankta oturan Defne karakterini görürüz.
Bu afişte elinde sigarası olan Defne’nin yüzü bulanıktır. Bu bulanıklık aslında Defne’nin arada kalmışlığıyla beraber aidiyetsizliğini ortaya serer. Defne afişte bankın tam ortasındadır. Bu, Defne’nin Fransa ve İstanbul’da yaşama kararı arasında da kararsızlığının bir göstergesidir. Filmin afişinin renk tonları ise koyu renklerdir. Kahverengi, gri ve koyu mavi rengi görürüz. Defne’nin ayağını bastığı zeminin rengine bakacak olursak zemin gridir. Gri rengini ne beyaz ne siyah olarak okuyabiliriz. Bu da Defne’nin ruh halini betimler. Defne yasını tutarken hayatta ne yapacağına nerede olacağına dair kararsızlığını da yaşar. Gri renginden o ara formu çok iyi anlarız.
Afişte Defne’nin ayağının yere tam olarak bas(a)mamasını da görüyoruz. Bu da o aidiyetsizlik hissiyle paraleldir. Defne dönem dönem arkadaşının kanepesinde yatar ve sonrasında annesinde kalır. Fransa’ya dönüp dönmeme konusunda filmin sonuna kadar bir kararı olduğunu göremeyiz. Filmin sonunda artık o kararı verir. Ancak son sahneye kadar Defne bir düzen tutturamaz. Baktığımız zaman afişte yukarı doğru giden sigara dumanı da gözükür. Film boyunca Defne’nin sürekli sigara yaktığı sahneler gözümüze çarpar. Bu, Defne’nin içinde bulunduğu yas ve stresli hayatın bir tezahürüdür. Son olarak afişte elindeki günlük dikkatimizi çeker. Kaybettiği ve yasını tuttuğu arkadaşının günlüğüne filmin açılış sahnesinden aşinayız. Sonrasında da filmde günlüğü ara ara elinde tuttuğunu görürüz. Afişte ise Defne günlüğü tek eli ve parmağının ucuyla tutar. Bundan çıkarımımız ise arkadaşı Lara’nın olan günlüğünü aslında ne tutmak ne de okumak ister. Lara hayatta olsa da onun günlüğünü tutmak zorunda olmayayım diye düşünür. “Başlangıçlar” filmi zannımca afişiyle birlikte kendini çok iyi anlatan iyi de çekilmiş başarılı bir ilk filmdir. Festivalde yolu açık olsun.