15 Emmy ve 4 Altın Küre ödülünün sahibi 6 sezonluk Mad Men 17 Mayıs 2015 tarihinde TV’ye veda etti ancak bir klasik olarak arşivlerde yerini aldı. Sıkça Amerikan popüler kültürüne göndermede bulunan dizide Edward Hopper‘ın izlerine rast gelmek de sürpriz olmadı.
Televizyon tarihinin gelmiş geçmiş “en Amerikan yapımı” dersek aklınıza Mad Men’in gelmesi şaşırtıcı olmayacaktır. 60’ların reklamcılık dünyasını anlatırken bir yandan da dönem Amerika’sının siyasi gelişmeleri (Kennedy Suikasti, Martin Luther King suikasti, Vietnam Savaşı) ve önemli olayları (Neil Armstrong’un Ay topraklarına adım atması, 1966 FIFA Dünya Kupası final karşılaşması, Marilyn Monroe‘nün ölümü) arka planda yer alır. 1882 doğumlu Edward Hopper ise 1960’larda hayatının son günlerini yaşamıştır ama eserleri Amerika’nın sadece o yıllarını değil çok daha uzun bir süreci kapsar.
Amerikan kültürü ve hayatı resimlerinde o kadar nettir ki eserleri Alfred Hithcock (“House by the Railroad” ile Psycho’daki eve), Terrence Malick (Yine “House by the Railroad” ile Days of Heaven’daki eve), Dario Argento (“Nighthawks” ile Profondo Rosso’daki dekorlara), Sam Mendes (“New York Movie” ile Road to Perdition’a) gibi usta yönetmenlere ilham kaynağı olur. 90’ların en büyük kadın yıldızı Madonna’nın “Girlie Show” isimli dünya turnesinin isim kaynağı ve şovdaki pek çok öğe Hopper’ın aynı adlı resmidir.
Hem bir Edward Hopper hem de bir Mad Men hayranı olan Twitter’daki TabloidArtHistory adlı hesap da Mad Men’de Hopper ruhunu yansıtan kareleri keşfetti.
Automat
Edward Hooper’ın 1927 tarihli eseri “Automat” ve Mad Men finalinde Sally bulaşıkları yıkarken Betty’nin mutfak masasında oturduğu sahne.
Summer Evening
Edward Hopper’ın 1947 tarihli eseri “Summer Evening” ve Don ile Betty’nin kampta Bobby’yi ziyaret ederken bir araya geldiği 6. sezon sahnesi
Summer In The City
Edward Hopper’ın 1950 tarihli eseri “Summer In The City” ve Mad Men’in ilk sezonundan Betty ile Don’ın bir yatak sahnesi
Morning Sun
Edward Hopper’ın 1952 tarihli eseri “Morning Sun” ve Mad Men’in 2. sezonundan Betty’nin Don ile yüzleştiği bir sahne