A password will be e-mailed to you.

Londra’daki Tate Modern’da başlayan yeni Picasso sergisi sanatçıyı şu ana kadar hiç görmediğimiz zenginlik ve derinlikle anlatmayı vadediyor.

Dünyanın en popüler ve üzerine en çok araştırma yapılmış ressamlarından birine dair hâlâ bilinmeyen ne kalmış olabilir? Picasso 1932: Love, Fame, Tragedy (Picasso 1932: Aşk, Şöhret, Trajedi) adından da anlaşılacağı üzere Pablo Picasso’nun hayatındaki bir yıla odaklanıyor. Küratörler Achim Borchardt-Hume ile Nancy Ireson, sanatçının 50 yaşına girdiği, eleştirmenlerin gözünde farklılığını kaybetmeye başladığı ve kendini yeniden ispatlama ihtiyacı duyduğu 1932’yi Picasso’nun kariyerindeki kırılma yılı olarak kabul ediyorlar.

Kendisi de ürettiği eserlerin bir nevi günlük olduğunu saklamayan Picasso’nun çalışmaları kronolojik olarak sergilendiğinde kendiliğinden bir tema ortaya çıkıyor. 1932, sanatçının büyük bir şöhret ve paraya sahip olduğu ancak Avrupa’da yükselen faşizme biraz değinmek dışında sosyopolitik durumdan izole durduğu bir dönem. 1937’de İspanyol İç Savaşı sırasında Almanların bombaladığı Guernica’yı resmettiği Guernica tablosuna kadar da bu duruşu değişmiyor.

Egosu resimlerine yansıyor

O yıl hayatına metresi Marie-Thérèse Walter giriyor. Halen Rus balerin Olga Khokhlova evli ve bu ilişkiyi gizli tutuyor. Devasa egosu ve benmerkezciliği resmine yansıyor, çalışmalarının odağını erotik tutkularını ifade ettiği çıplak kadını alıyor.

Pablo Picasso, Bust of a Woman (Kadın Büstü, 1931)

Resimler Picasso’nun karakteristiklerini taşısa da hayatına giren kadınları farklı çiziyor. Her ikisi de dinamik, taze ve erotik, yumuşak pembe tonlarında kadın bedenleri ancak Khoklova minyon, Walter ise güçlü ve atletik bir profille resmediliyor. Walter’ı kemerli burnu ve kendine özgü alnıylaNude, Green Leaves and Bust” (Çıplak, Yeşil Yapraklar ve Büst, 1932) ve Bust of a Womanda (Kadın Büstü, 1931) görmek mümkün.

Pablo Picasso, Nude in a Black Armchair (Siyah Koltukta Çıplak, 1932)

Picasso 1932: Love, Fame, Tragedy; 9 Eylül 2018’e kadar Tate Modern’da sergilenmeye devam edecek.

Pablo Picasso, Nude Woman in a Red Armchair (Kırmızı Koltukta Çıplak Kadın, 1932)

 

İLGİLİ HABERLER

EN GENİŞ KAPSAMLI PICASSO MÜZESİ

Olga: PIcasso’nun ilham perisi ve ilk eşi

Picasso’nun hiç yayımlanmamış stüdyo fotoğrafları

Daha fazla yazı yok
2024-11-12 22:34:53