A password will be e-mailed to you.

Dünyanın en önemli sanat festivallerinden Venedik Bienali 2024 edisyonunun teması belli oldu. Toplumdan dışlanmışlara, yabancılara ve daha da fazlası kariyerlerinin bir noktasında sınır değiştiren sanatçılara odaklanacak olan bienal, ‘Foreigners Everywhere’ (Yabancılar Her Yerde) başlığını taşıyacak.

İtalya’da 20 Nisan 2024’de start verecek Venedik Bienali 2024 teması ve başlığı, bienalin küratörlüğünü üstlenecek olan Adriano Pedrosa tarafından açıklandı. Bienalin 2024 edisyonunu ‘Foreigners Everywhere’ olarak duyuran Pedrosa, bienalin kariyerlerinde diasporaya uğrayan, kendileri göçmene dönüşen sanatçılara odaklanacağını belirtti. Sanatçının her zaman en muhtelif koşullar altında şehirleri, ülkeleri ve kıtaları dolaştığını söyleyen Pedrosa, “İroniye bakın ki bu fenomen, insanların yer değiştirme ve seyahat etme hürriyetlerine getirilen kısıtlamaların arttığı bir periyod olan 20. yüzyılda büyüdü. Biennale Arte (Venedik) 2024 kendileri yabancı, göçmen, sürgün, diaspora ve mülteci konumuna gelen, özellikle de Global Güney’den Global Kuzey’e taşınan sanatçılara odaklanacak” dedi.

Adriano Pedrosa

İsmin çıkış noktası

Adriano Pedrosa’nın São Paulo Sanat Müzesi’ndeki çalışmalarına dayanarak inşa edilecek olan Foreigners Everywhere ile, Brezilyalı sanatçının tabiriyle “yabancının, uzak düşenin, dışlanmışın şölenine” hizmet ederek ırkların, cinsiyetlerin ve milliyetlerin çeşitliliğine vurgu yapılması amaçlanıyor. Pedrosa’nın bienalin gösterimi için seçtiği Foreigners Everywhere başlığıysa Claire Fontaine’in 2004’te sergilediği aynı adlı parçaya referans niteliği taşıyor. Çalışma aynı zamanda, Turin merkezli bir anarşist kolektifin İtalyancada aynı manaya gelen ‘Stranieri Ovunque’ ismine de kinaye yapıyor.

Claire Fontaine, Foreigners Everywhere (İtalyanca), 2006.

São Paulo’da fark yaratan sergileriyle ün kazanan, Jens Hoffmann ile İstanbul Bienali’nin İsimsiz adlı 12. edisyonunun ortak küratörlüğünü yaparken yakından tanıdığımız Adriano Pedrosa, bu sergilerinde ırk, cinsiyet ve cinsellik üzerine olan muntazam odaklarıyla sanat tarihini pay etmede yaratıcı yöntemler bulmayı başardı. En bilinen sergilerinden ‘Histórias’ ile Afro-Atlantik hikayelerine, kısıtlanmış formlarda ABD’ye edilen yolculuklara odaklandı. Rio de Janerio doğumlu Pedrosa aynı zamanda, Venedik Bienali’ni organize eden ilk Latin Amerikalı unvanını da bu gösterimiyle birlikte almış olacak.

“Histórias Afro-Atlánticas” enstalasyonu, 2018

Daha fazla yazı yok
2024-12-22 08:12:09