A password will be e-mailed to you.

 

Ayşegül Sönmez Piyalepaşa’ya taşınan galerileri ve Dolapdere’yi de içine kattığı turunda yıldız dağıttı: İşte Sönmez’in yıldızları ve nedenleri….

 

 

Burcu Perçin, Yeniye Yükseliş

25 Aralık 2021- 5 Mart 2022

Merkür Galeri

Mekan yanılsama konusunda çok yetkin, tuval resmi geleneğine fazlasıyla hakim olan sanatçının, bu pratiğine kendi pratiği içinde yeni örneğin  cep telefonuyla çektiği bir imgeyi resmine katmak, üç boyutlu objelere yönelmek suretiyle  yollara sapacak cesareti gösterdiği için:

*****

Carlos Aires, Sweet dreams are made of this, Zilberman Galeri

Carlos Aires, Sweet Dreams are Made of This, Video, Vekaleten Sergisi

25 Aralık 2021- 19 Şubat 2022

Zilberman Galeri, Piyalepaşa

Sweet Dreams are Made of This isimli ergenliğimize, ilk gençliğimize damgası vuran pop şarkısı eşliğinde iki erkek polis memuruna barok bir mekanda tango yaptırarak Gezi günlerimize dair hala sönmemiş derinlerde yaşayan pek çok fantaziyi tetiklediği için:

*****

Didem Erk, Ferman, 2011, Çöp poşeti üzerine el yazısı, Vekaleten Sergisi

25 Aralık 2021- 19 Şubat 2022

Zilberman Galeri, Piyalepaşa

Ferman çalışmasında çöp torbası üzerine İbranice, Ermenice, Osmanlı Türkçesi, Gürcüce olmak üzere dört farklı dilde Türkiye Türk’lerindir” yazarak yıllardır normalize ettiğimiz içkin faşizmimizi ‘anormalize’ etmeye teşvik ettiği için

*****

Didem Erk, Ferman

Richard Wilson, “2050”, 1987, Pilevneli Dolapdere

27 Ekim 2021 – 29 Ocak 2022

Yerleştirmeye ismini veren motor yağı markasının yarattığı çağrışımlara eşlikte kusur etmeyen balkonda kısa yürüyüşünüze eşlik eden o koku. O kokunun çağırdığı buzulların eridiği, ördeklerin donduğu ve bisitlete binen yaşlıların yolların ani buz tutması nedeniyle düşerek öldüğü haberleri. Sadece bu da değil. 20 50 motor yağı heykel yerleştirmesi, Dolapdere’nin kıyısında yedek parçacıları yararak önce içinde yer aldığı galerinin diğer katlarında yer alan sergideki –Arik Levy– gösterişçiliğin, “dünya malı” düşkünlüğünün ardından hepimizin içindeki gösterişçi’nin maskesini paradoksal bir biçimde kusursuz düşürdüğü için:

*****

Richard Wilson, “20 50”

 Basim Magdy, Mıknatıs, 2019, Video, ArtSumer

6 Kasım 2021 -23 Ocak 2022

Asitli renk filtreleri kullarak çektiği filmde Alain Resnais’nin Hiroşima Sevgilim’e selam göndermekte ve imgeyi her karede neredeyse dolaylı ve dolambaçlı kıldığı için

*****

 

Daha fazla yazı yok
2024-11-21 16:10:06