Araya giren dört yıla, kimilerince ikilinin yollarının ayrılmış sayılmasına rağmen, işte yine karşımızdalar! Bu kez New York–İstanbul gibi iki şehri peşlerine takmakla kalmayıp, onları bir araya getiriyorlar.
Görünen o ki Portecho, New York ve İstanbul’u yan yana koyabilmiş olmanın şık volesinden öte, ikinci albümlerinden sonra dillere pelesenk olmuş “dünya çapında iş çıkarmışlar” cümlesini de hakkıyla elde etmiş bulunuyor. İkili bu süreci ve sürecin sonucunu röportajlarda tarif ederken, olgunlaşmak ve “her iki şehirde ayrı ayrı, bir başına olmaktan doğan sinerji” ile tarif ediyor.
Kanımca Portecho’nun sound’unu yaratan en önemli unsur, hem Tan Tunçağ’ın hem Deniz Cuylan’ın diğer eski projeleri Radio Days, Maya, Norrda veya Mira’da da hiç eksik olmayan tuhaf, son derece kendilerine has bir groove anlayışı. Bu yaratılmış veya öykünülmüş bir siyah veya beyaz groove nevi olmaktan çok; kendi beden ritmine çok barışık olmakla yetinmeyip, yıllarca biriktirdiklerinden kendi kalp ritmini bulabilmiş adamların işi. İşte bunu kerteriz alırsak, Tunçağ ve Cuylan, bu kez yeni baştan ve yeniden bir ritmik kurgu ile ortaya çıkıyor. Şaşırmıyor; biliyor, seviyor ve mesut oluyoruz.
Bununla beraber, geç 70’lerden 90’ların orta dönemine dek uzanan Anglo synth pop kanalından kendilerine has imbiklerle damıttıkları türlü doku ve tını, Tunçağ’ın biz Portecho hayranlarına tanış gelen güçlü vokali ile birleşince, grubun “üçüncü yeni” dönemi de baş göstermiş oluyor.
Sözlere New York parklarında ifa edilen piknikler karışmış; her biten şarkının ardından ise baş başa yemeklere çıkılmış. Tatlı bir Style Council duygusu ve davranışı; ki ben kendi adıma izlerine rastlıyorum müzikte. Pekala, sözler ve ses dosyaları net swap edilip de kurulabilirdi o İstanbul – New York iletişim hattı, ama piknik iyidir. Hem her ikisi de gurme sayılır; müziği kurarken dev ocaklar başında her tutamın, ateş üzerindekine kararında hamlelerle ekildiği; mutfağı, fiskesi danslı bir albüm Motherboy.
İlk çıkış parçası enfes ötesi Permanant Runaways‘in yanı sıra Chelsea, öne çıkan parçalar.
(Yirmiyedi Müzik Yapım / Babajim Records)
Not: 4.0 / 5.0