A password will be e-mailed to you.

İstanbul çağdaş sanat sahnesindeki gelişmeler New York Times’ın da dikkatini çekti. Açılan / açılacak yeni müzeler ve sürmekte olan İstanbul Bienali’nin konu edildiği Alex Marshall imzalı yazıda politik ortamdan ise “politikayı sormayın bile” sözleriyle bahsedildi.

Yazı, Odunpazarı Modern Müze’de (OMM) sergilenen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın çizdiği “Vav” işine dair tartışmayla başlıyor ve New York’taki New Museum’da da eserleri sergilenen sanatçı Aslı Çavuşoğlu’nun isyanı ile devam ediyor: “Bu orada sergilenen diğer sanatçılara saygısızlık. Bu bir iş insanının sahibi olduğu müzeye kendi çizdiklerini asması gibi bir şey…”

Darbe girişimi sonrası tutuklamalar, işten atılmalar ve yargılamalara da değinen Marshall, politik ortamın karanlığına rağmen koleksiyonerler, küratörler ve basının işbirliği ile bienalin karanlıkta bir ışık olmaya çalıştığını belirtiyor. Fakat “Vav”ın sergilenmesi gibi olayların halen politikanın sanatı gölgelediğine değiniyor. Birçok sanatçının röportajlarında muhafazakarları ve hükümeti kızdırmaktan çekindiği için otosansür uyguladığını itiraf etmesine dikkat çekiyor.

İstanbul Bienali’nin, Bülent Eczacıbaşı’na (bir röportajından alıntıyla) derin bir “Oh” çektiren çevre teması ise Türkiye’de insan hakları, ifade özgürlüğü gibi çok daha önemli gündemler varken, “problemli“ ifadesi ile bienale dair eleştiriler arasında yer alıyor. Yazının devamında Eczacıbaşı’nın hükümeti kastederek Borriaud’un seçtiği tema için “Rahatlamıştım. Ankara’dakileri kızdırmayacaktık” sözleri aktarılıyor.

Koç’un sansür açıklaması da yazıda

Ayşe Erkmen, “Das Haus”, Arter

Osman Kavala’nın devam eden tutukluluğu ile Arter’in Dolapdere’deki yeni binası ve sergileri de yazıda kendine yer buluyor. Vehbi Koç Vakfı direktörü Ömer Koç’un İstanbul’daki gençlerin eğitimine katkıda bulunabilmek amacıyla 24 yaş altındakilere müzenin ücretsiz olacağı açıklaması ile “Sansürsüz sanat gerçek demokrasilerin vazgeçilmezidir. Güncel sanatta bile” uyarısının altı çiziliyor.

Halil Altınder ve İz Öztat yeni sergileriyle yazıda yer alırken, yeni İstanbul Modern ile yeni İstanbul Resim ve Heykel Müzesi‘nden açılması beklenen yeni sanat alanları olarak bahsediliyor.

Simon Fujiwara, “It’s a Small World”, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi

 

İLGİLİ HABERLER

“Tanık ettiği dönemin suçluluğuyla dolu bir bienal”

İmamoğlu’ndan bienal yorumu: Mesajı aldık

Daha fazla yazı yok
2024-12-22 12:05:30