59. Selanik Film Festivali’nde ödüller sahiplerini buldu. Sandra den Hamer, Radu Jude, Fatemeh Motemed-Arya, Alfonso de Vilallonga ve Syrago Tsiara’dan oluşan Uluslararası Yarışma Jürisi, Altın İskender’i İngiliz sanatçı Richard Billingham’ın özyaşamöyküsünü anlattığı Ray&Liz adlı filmine değer gördü. Ray&Liz, Locarno Film Festivali’ndeki Jüri Özel Ödülü, Batum Uluslararası ArtHouse Film Festivali’ndeki Büyük Ödül ve Montreal Yeni Sinema Festivali’ndeki Deneysel Ödül’den sonra dördüncü heykelciği de koleksiyonuna kattı. Türkiye sineması da törenden ödüllerle ayrıldı.
Jüri Özel Ödülü – Gümüş İskender, bir mezunlar toplantısının ardından tecavüze uğrayan ama bu olayın üzerindeki etkilerini görmezlikten gelmeye çalışarak bastıran bir genç kadının yaşadıklarını konu alan, Eva Trobisch imzalı Alles ist Gut’a (Her Şey Yolunda) verildi. Aenne Schwarz bu filmdeki incelikli performansıyla En İyi Kadın Oyuncu Ödülünü Her Job (yönetmen Nikos Labot) adlı filmin başrol oyuncusu Marisha Triantafyllidou ile paylaştı. Triantafyllidou’nun ekonomik kriz döneminde bir alışveriş merkezinde temizlikçi olarak iş bulan ama evdeki gibi ezilmekten kurtulamayan Panayota ile etkileyici bir oyun sergiliyor.
En İyi Yönetmen Bronz İskender ödülü Kraben Rahu (Hayalet Vatoz) adlı filmiyle Phuttipong Aroonpheng’e verildi. Venedik Ufuklar bölümü ödülünü ve Mumbai’de Uluslararası Yarışma’nın Altın Geçit ödülünü de kazanan bu Tayland yapımı, kendisini kurtaran balıkçı denizde kaybolunca onun hayatını yaşamaya başlayan Rohingya sığınmacısının öyküsünü anlatıyor. Filmin görüntü yönetmeni Nawarophaat Rungphiboonsophit, jüri tarafından En İyi Sanatsal Başarı ödülüne değer görüldü. Kraben Yahu, Yunan Parlamentosu Televizyon Kanalı’nın İnsani Değerler Ödülü’nü de aldı.
Gustav Möller’in Danimarka ve İsveç yapımı, bol ödüllü Suçlu (Den Skylidge) adlı gerilim filmiyle En İyi Erkek Oyuncu seçilen Jakob Cedergren, polis imdat hattında çalışan memur rolüyle Avrupa Film Ödüllerine de aday gösterildi.
Jüri, özel mansiyonlarını Kıbrıs’ta sınırları ve bürokrasiyi eleştiren komedi Smuggling Hendrix (yönetmen Marios Piperides) ve Alex Moratto imzalı Brezilya yapımı, annesinin ölümüyle ortada kalan 15 yaşındaki bir çocuğun hayatını kazanma ve kimliğini bulma öyküsünü anlatan Socrates’e verdi. Socrates, bağımsız Denizkızı Jürisi’nden de En İyi LGBTQI Filmi Ödülünü aldı.
FIPRESCI Ödülleri Uluslararası Yarışma’da dünya prömiyerini yaptığı Cannes Film Festivali’nde Belirli Bir Bakış bölümü Senaryo Ödülü kazanan Sofia (yönetmen Meryem Ben’Mbarek) ile Yunan Filmleri Festivali’nde, dünya prömiyerini Karlovy Vary Film Festivali Batının Doğusu bölümünde yarışarak yapan Tonia Mishiali imzalı Pause’a verildi. Yunan film eleştirmenlerinin örgütü PEKK’in tercihi ise Angelos Frantzis imzalı Still River oldu.
Festivalin resmi yarışmalarından Sanal Gerçeklik Filmleri Yarışması’nda İtalyan yönetmen Francesca Fini, eleştirmen ve Lüksemburg Kent Film Festivali programcısı Boyd van Hoeij ve Yunan yönetmen Angelos Frantzis’ten oluşan jüri tek ödülünü Nico Casavecchia ve Martin Allais imzalı Battlescar’a verdi.
Türkiye sineması da 59. Selanik Film Festivali’nden eli boş dönmedi. Tolga Karaçelik’in kapalı gişe oynayan Kelebekler’i Balkan Survey bölümünün tek ödülü olan İzleyici Ödülü’nü kazandı.
Festivalin film endüstrisine yönelik bölümleri Agora ve Crossroads’da her yıl olduğu gibi birçok Türkiye yapımı yer aldı. 14th Crossroads kapsamında Akdeniz Film Enstitüsü – MFI tarafından düzenlenen atölye çalışmalarında yönetmenliğini Berrak Çolak’ın, yapımcılığını Harikulade Film’den Engin Palabıyık ve Solis Film’den Müge Özen’in yaptığı Paşa Gönlüm İstedi Kayboldum (Everything in its Right Place)’e tam burs verildi. Müge Özen ayrıca 2019 yılında EAVE Marketing Atölye Çalışması’na katılmak için tam burs kazandı.