Kaan Müjdeci’nin yazıp yönettiği ikinci uzun metraj filmi “İguana Tokyo”, gerçekleşen galasının ardından Japonya’da vizyona girdi! Çekimlerinin bir bölümü Tokyo’da gerçekleştirilen ve Japonya Kültür Bakanlığı’nın UNIJAPAN kuruluşu tarafından verilen Bunka-cho film fonundan destek alan filmin, Shibuya Eurospace’da düzenlenen galasına Türkiye’den Kaan Müjdeci ve ortak yapımcı Kanat Doğramacı katıldı.
Müjdeci, gala kapsamında gerçekleşen söyleşide “İguana Tokyo”yu “İnsanların Tokyo’da bir oyun merkezinde, küçücük bir alanda zihinlerini özgürleştirip eğlendiklerini gördükten sonra bu fikir ortaya çıktı. Filmin, Tokyo’da hissettiğim tüm zaman ve mekânı bir araya getiren bir çalışma olduğu söylenebilir. Oyun dünyası ve gerçek hayatın kısıtlı alanı… Bir tablodan çok daha fazlası… Hissettiklerimi ifade etmek istedim, bu yüzden trene binerken ve yürürken hissettiğim Tokyo’yu resmettim,” sözleriyle anlattı. Başrollerini Saadet Işıl Aksoy, Ertan Saban ve Deniz Ülkü’nün paylaştığı “İguana Tokyo”, Tokyo’da yaşayan anne, baba ve kızdan oluşan üç kişilik sıradan bir ailenin cesur bilinçaltını konu alıyor. Film, M² adlı bir sanal gerçeklik oyununun insan dünyasını zapt edişini sıradışı ve zekice bir anlatımla beyazperdeye taşıyor.
(Kaan Müjdeci-Ryohei Tsutsui-Kanat Doğramacı)
İlk filmi “Sivas” ile birçok ulusal ve uluslararası ödül kazanan Kaan Müjdeci’nin ikinci uzun metraj filmi “İguana Tokyo”, dünya prömiyerini yaptığı 59. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda En İyi Sanat Yönetmeni; 42. İstanbul Film Festivali’nde ise En İyi Sanat Yönetmeni ve En İyi Özgün Müzik ödüllerini kazandı. Çekimleri Tokyo ve İstanbul’da gerçekleştirilen Almanya-Türkiye-Japonya ortak yapımı film, festival yolculuğunun ardından şimdi de Japonya’da sinema izleyicisiyle buluşuyor.
Saadet Işıl Aksoy, Ertan Saban ve Deniz Ülkü’nün başrollerini paylaştığı “İguana Tokyo”, yapım aşamasında 1974 yılından bu yana Japonya Kültür Bakanlığı’nın UNIJAPAN kuruluşu tarafından verilen Bunka-cho adlı film fonundan destek almıştı. Önceki yıllarda Bunka-cho fonundan destek alan filmler arasında Leos Carax, Michel Gondry ve Bong Joon-ho’nun yönetmenliğini yaptığı “Tokyo!” (2008) ve Abbas Kiarostami’nin 2012 yılında çektiği “Like Someone in Love” gibi yapımlar bulunuyor.
M² Adlı Sanal Gerçeklik Oyununda Kurallar Basit…
Yakın geleceğin Tokyo’sunda, şehrin her köşesi, tüm sosyal katmanları M² isimli sanal gerçeklik oyununun büyüsü altındadır… Her yaştan ve statüden insanın kendini içinde özgürce kaybedebildiği bu oyun, sıradan bir aile için kazananın aileyi yönettiği tehlikeli bir deneyime dönüşür. Gerçekle fantezi arasındaki ince çizgi bulanıklaşırken M² yaşam alanlarını kontrol edip ailenin gündelik hayatını yeniden tanımlamaya başlar. Kurallar basittir: Kim kazanırsa evdeki kişisel alanı büyür, daha büyük metrekareye sahip olan evi de yönetir. Ailenin M²’yi en iyi oynayan ferdi olan 14 yaşındaki Tokyo, elindeki bu güç sayesinde gerçeklikle gerçek olmasını istedikleri arasında gezinir. İnsanların gerçeklikten kolayca kaçabildiği yeni dünyada sadece hayvanlar dışarıdadır. Devasa, yeşil bir iguana insanların iki dünya arasında yavaş yavaş kendilerini kaybetmelerine tanık olabilen tek canlıdır…
Kurgusuna, “Sarayın Gözdesi” ile En İyi Film Kurgusu dalında Oscar’a aday gösterilen Yorgos Mavropsaridis’inimza attığı “İguana Tokyo”nun görüntü yönetmenliğini, Altın Ayı ödüllü “Beden ve Ruh” filminin görüntü yönetmeni olan Máté Herbai yaptı. Müziklerini Kazuya Nagaya ve Soundwalk’un yaptığı filmin sanat yönetmenliğini birçok ulusal ve uluslararası birçok ödül kazanan Meral Efe Yurtseven ve Emre Yurtseven, dijital sanat yönetmenliğini ise Ali Demirel üstlendi. Kaan Müjdeci ve Ryohei Tsutsui’nin yapımcı, Kanat Doğramacı’nın ortak yapımcı olduğu filmin yardımcı yapımcıları arasında ise Tatiana Detlofson, Madlen Kamhi, Tanay Abbasoğlu ve Ali Emir Tapan yer alıyor.
“İguana Tokyo” Hakkında
69. Cannes Film Festivali kapsamındaki Cannes Atölye – Cannes L’Atelier’e davet edilen toplam 15 proje arasında yer alan “İguana Tokyo”, Japonya’da 1974’ten bu yana Kültür Bakanlığı UNIJAPAN kuruluşu tarafından sağlanan Bunka-cho film fonundan destek almıştı. Film, 76. Venedik Uluslararası Film Festivali kapsamında yer alan Venice Gap Financing Market’a davet edilmişti.
Kaan Müjdeci 2019 yılında “İguana Tokyo”yu “İguana Tokyo Prologue” adlı bir sanat eserine dönüştürmüş ve bu eser Tokyo Arts and Space Hongo’daki “Compiling Behaviors, Digesting Actions” başlıklı sergide sanatseverlerle buluşmuştu. Dünya prömiyerini 59. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yapan film, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü’nü; 42. İstanbul Film Festivali’nde ise En İyi Sanat Yönetmeni ve En İyi Özgün Müzik ödüllerini kazanmıştı.