A password will be e-mailed to you.

Zilberman’ın, Mısır Apartmanı’ndaki ana galeri mekânında, 17 Aralık 2022-11 Şubat 2023 tarihleri arasında düzenlediği Carlos Aires’in I will die… As will you (Ben öleceğim… Sen de) başlıklı kişisel sergisi devam ediyor. Mekâna özgü bir çoklu heykel yerleştirmesinin, fotoğraf baskılardan oluşan kolajların ve banknotlardan yapılmış tipografik bir çalışmanın aralarında bulunduğu sergide, sanatçının yeni çalışmaları yer alıyor.

Carlos Aires, küresel çapta meydana gelen güncel felaketleri, anonim veya popüler tarihi şahsiyetler üzerinden ön plana çıkararak toplumsal meseleleri çağdaş anlatısıyla işliyor. Kişisel belleğe, müziğe, sinemaya, maddi kültüre, tüketim alışkanlıklarına, korku ve aşka dair farklı anlayışların “kültürel” kodlarını araştırıyor. Çağdaş dünyanın en acil toplumsal sorunlarını analiz ederek günümüzün önde gelen hakim güçlerini, temel kurum ve şahsiyetlerini sorguluyor. Yapıtları, kötücül ama tutkulu, karmaşık fakat eğlenceli bir evrenin ikiliğini içeriyor.

Carlos Aires, I will die… as will you yerleştirme, Zilberman

Carlos Aires, I will die… As will you sergisi ile insanın kendi ölümünü düşünmeden etrafındaki her şeyi yok etmesine işaret ediyor. Aires sergide, insanlığın bugün içinden geçmekte olduğu hassas anlara göz atıyor. Tüm bu apokaliptik imalar manzarasında insanın ölümünü inkâr etmedeki ısrarı dikkat çekici hale geliyor. Bu çerçevede sanatçı “Carpe diem” fikrini güncel bir yorumla ortaya koyarak ve yaşamı tüm olumsuzluklarıyla kabul ederek kutlamaya davet ediyor. Sanatçı, sergide üretilen temsiller ve bunların birbirleriyle çelişen yönlerine işaret ettiği insanlık tarihine dair bir dizi vizyonu paylaşıyor. Anlatısını kültür, duygu ve estetik üzerinden kurgulayan çalışmalarıyla, kimi zaman bir müzik parçasıyla, kimi zaman tarihe damga vuran bir siyasi olayla, bazen de tanınmış bir sanat yapıtı yoluyla aktarmanın biçimlerini arıyor. Son dönemde dünyanın deneyimlediği bir dizi savaş, salgın, ekoloji ve enerji krizi gibi güncel ve politik meseleleri ironik diliyle aktarırken insanın ölümle olan ilişkisini haz, eğlence ve mizahla bütünleştiriyor.

I will die, 2022

Kendi ölüm ritüelini yaratan insan

Il Mondo yerleştirmesi, sanat tarihinde yer edinmiş yapıtların bazı parçalarını inşaat demirleriyle tavana ve yere mıhlıyor. İzleyicinin etrafında dolanabileceği bu inşaat demirleri ve heykeller ormanı yalnızca destek mekanizması işlevinde değil, aynı zamanda başımıza her an düşebilecek olan kimi değer, ikon ve tarihi gerçeklikleri de sabitler. Sanatçı, yaşamın içinde bulunan acı ve tatlı her anın limitini, nesneler ve fikirler üzerindeki tahakkümün sonunu ve sınırını galeri mekânının kısıtlarıyla yeniden çiziyor. Bir grup politik ve iktidar sahibi figürün mermer bir plakanın fonundan çıkıveren ağızlarını gösteren Gravestones serisi ise tatlı gülümsemelerin ardına gizlenen karanlık anlatıyı esprili bir şekilde ön plana çıkarıyor.

Gravestones

Aires, Lesson of Darkness vasıtasıyla nasıl yaşadığını bilmediği gibi nasıl öldüğünü de bilmeyen insanlığa ağıt yakan beş panelli kolaj çalışması üretir. Heroes’da ise üç farklı dönemden birer güç simgesi olan taç formunu heykel yerleştirmesine dahil eder. Bu üçlü, insanın zafer ve güç mücadelesinin temsilidir. Serginin ismini taşıyan I will die, Aires’in bir süredir orijinal banknotlarla yaptığı aykırı müdahalelerden oluşan, çağdaş toplum nezdinde paranın değerini sorguladığı ve parayı bir sanat eseri haline getirdiği serisinin bir parçasıdır. Kendisine ilham veren müzikleri pratiğinde işleyen sanatçı, kendi tabutu olarak tasarladığı ahşap kutunun içine After I’m Gone şarkısının sözlerini yerleştirir. Kutu, 2011’den bu yana sanatçının sergileriyle seyahat etmektedir ve bu durum Aires’in kaçınılmaz kaderine kadar da sürecektir. Daima kendi hayatını tasarlayan insanı göz önünde bulundurarak ve ölüm olgusunun doğal bir gerçeklik olduğunu kabul ederek, sanatçı farklı bir bakış açısı sunar: insan kendi ölüm ritüelini neden tasarlamasın?

Lesson of Darkness XII, 2022. Oak Taylor.

Son Yüzyılın Bir Analojisi

I will die… As will you insanın maddi kültürünün, fetişizmlerin, kültürel ve tarihi mirasın ve dünya anlayışımızı meşrulaştırmak için inşa ettiğimiz sembollerin, nesnelerin, belgelerin, anıtların ve işaretlerle kurduğumuz farklı yolların, özellikle son yüz yılın bir analojisini sunar. Sergi ölümden bahsederken bir karamsarlık veya marazilik tavrının aksine, tüm güzellikleri, çelişkileri ve bilinmezlikleri kabul ederek, hayatın gerçeklerini sunmayı hedefler.

Carlos Aires İspanya’da Granada Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden 1997 yılında mezun oldu. Mezun olduktan sonra Hollanda’ya taşınarak Fontys Academy, HISK ve Ohio State Üniversitesi’nde yüksek lisans öğrenimini tamamladı.

Sanatçı Edith Fergus Gilmore Ödülü, Generation 2008 Caja Madrid, Belçikalı Genç Sanatçı Ödülü, Fulbright, De Pont Atelier gibi bazı prestij sahibi ödül ve burslar kazandı. Aires, MACBA, Boulder Çağdaş Sanat Müzesi, BB6 Bükreş Uluslararası Bienali, B.P.S. 22, 5th Selanik Biennali gibi yerel ve uluslararası pek çok kurumda sergilerde yer aldı. Sanatçının çalışmaları; Artium, MACBA, Arter, Progress Art, Milli Belçika Bankası gibi öne çıkan koleksiyonlarda yer almakta.

Carlos Aires

Carlos Aires, I will die… As will you sergisiyle 11 Şubat’a kadar İstiklal Caddesi Mısır Apartmanı’nda yer alan Zilberman sanat galerisinde.

Sergide yer alan eserler:

Gravestone I, 2022. Marwin Studio.

Gravestone II

Gravestone III

Gravestone IV

Gravestone V

Heroes (Golden edition), 2022

Heroes (Burned edition)

Brace/Aphrodite I, 2022

David

Jesus

Exvoto

Daha fazla yazı yok
2024-11-24 00:21:57