İranlı sanatçı Hossein Edalatkhah, Ahmet Güneştekin’in Ölümsüzlük Odası adlı yerleştirmesinin ondan intihal olduğu iddialarına Sanatatak’a özel bir açıklama yaptı:
“Şimdi bu kadar bariz bir şekilde kopyalanmak beni rahatsız etti.”

Hossein Edalatkhah

Hossein Edalatkhah’ın Ahmet Güneştekin’in intihal yaptığı iddia edilen eserlerinden
Genelde sanat dünyasında güç çok önemlidir. Ben artık New York’ta yaşıyorum ve sergilerim oluyor. Ancak bir yabancı olarak Türkiye’de yaşadığım yıllarda arkamda büyük paralar ve isimler olmadığından Ahmet Güneştekin kadar ses getiremedim. Şimdi bu kadar bariz bir şekilde kopyalanmak, beni rahatsız etti.
“Kurukafalar ve boynuzların benim gibi aynı anda kullanılması biraz fazla tesadüf”

Ölümsüzlük Odası, 2018
Marlborough Gallery’nin 20 – 23 Eylül 2018 tarihlerinde Contemporary Istanbul’da sergilediği Güneştekin’in Ölümsüzlük Odası adlı yerleştirmesi, Fettah Tamince ve Tersane Istanbul’un katkılarıyla hayata geçti. Sanatçı, işiyle ilgili ilk çalışmalara Göbekli Tepe’de ilk buluntulara ulaşıldığı 2004 yılında başladığını ifade etmişti.
Marlborough Gallery’nin Contemporary Istanbul’un açık alanında sergilediği Ölümsüzlük Odası’nın özel boyaları ise Jotun Türkiye tarafından sağlanmıştı.

Ahmet Güneştekin’in Ölümsüzlük Odası adlı yerleştirmesi