Alessandro Michele’nin Rönesans Sanatı’na olan düşkünlüğünü defileye taşıdığı anlardan daha önce bahsetmiştik. Gucci bu kez defilesindeki ruhu vitrinlerine de taşıdı. İlkbahar 2018 koleksiyonu için ikonik sanat çalışmaları vitrinlerde yeni bir yorumla canlandırıldı.
Proje için İspanyol sanatçı Ignasi Monreal; Jan van Eyck’in 1434 tarihli tablosu “Arnolfini Portrait”i, John Everett Millais’in 1852 tarihli “Ophelia”sını ve Hieronymous Bosch’un 1480-1490 tarihli “Garden of Earthly Delights”ından (Dünyevi Zevkler Bahçesi) fikirler ödünç aldı. Her fikre Gucci’nin monte edildiği projeye “Utopian Fantasy” (Ütopik Fantezi) adı verildi.
Bir genç kadının intiharını resmeden Ophelia’nın ya da Bosch’un işkence ve acıyı resmettiği dini sahnelerin tişört ve kazak satmak için kullanılmasının ne kadar ahlaki olduğu büyük bir soru işareti…
Marka ise en dikkat çekici kampanya parçası olarak Ophelia’yı kullanmaya devam ediyor. Milan Montenapoleone’deki mağazanın vitrininde çalışmanın dijital yorumu bir video olarak yayınlanıyor. Firma diğer mağazalarda da çalışmanın sanat galerilerinde olduğu gibi sergileneceğini söylüyor.
Inside the window design at Milan Montenapoleone boutique, an image from the #GucciSS18 campaign by #IgnasiMonreal inspired by the painting of ‘Ophelia’ (1852) by John Everett Millais which hangs in the Tate Britain in London appears on a large screen. #AlessandroMichele pic.twitter.com/y6fuP9498O
— gucci (@gucci) February 27, 2018
Michele, Gucci’nin yaratıcı direktörü olduğu 2015’ten bu yana Monreal ve Angela Hicks gibi sanatçılarla işbirlikleri yaptı. Ancak cansız mankenlerin video izlediği vitrin fikri ilk kez bu kampanyada kullanıldı.