1955 yılında sanatçı ve küratör Arnold Bode tarafından hayata geçirilen Documenta’nın temel amacı İkinci Dünya Savaşı bölünmüş ve her açıdan yıpranmış Alman kültürünü yeniden inşaa etmekti. O günden bugüne yaklaşık 5 yıllık aralıklarla tekrarlanan organizasyon çağdaş sanata dair önemli bir mecraya dönüştü. 2013 yılında şu an gerçekleşmekte olan Documenta 14’ün küratörünün Adam Szymczyk olacağı ve “Atina’dan Öğrenmek” temasını kullanmayı teklif ettiği duyuruldu. Bu yıl ilk kez iki şehre yayılan bir ayağıyla Almanya dışına çıkan etkinlik nisan ayında Atina’da başladı. Peki bu girişim Yunanistan’a ne kadar faydalı oldu?
Verdiğinden fazlasını götürdü
Yunan küratör iLiana Fokianaki ve eski maliye bakanı Yanis Varoufakis’in söylediklerine bakılırsa Documenta 14 Atina’ya verdiğinden fazlasını götürdü. Varoufakis, Art Agenda’da yayımlanan röportajda, Documenta’nın harcama yapmaya geldiği Yunanistan’dan kaynakları kurutup gittiğini anlattı. Yerel sanat ve yerel sanatçıların organizasyona dahil edilmediği, katılabilenlerin özel sektörün sponsorluğu sayesinde kendilerine yer bulabildiklerini anlattı.
Eski bakan, birçok otelin Documenta için ücretsiz oda tashih ettiğini, hatta belediyenin etkinlik için ücretsiz bina verdiğini, Ulusal Çağdaş Sanat Müzesi’ninse sembolik bir ödeme aldığını dile getirerek, normal şartlarda yerel sanatçılara gelecek destek ve sponsorluğun organizasyona kaydığını, şu an mezun olan güzel sanatlar öğrencilerinin işlerini sergileyecek yer bulamadıklarını iddia etti.
İlgili Haberler
Şehirlere bombalar yağarken bir Documenta 14 basın toplantısı