A password will be e-mailed to you.

CINDY SHERMAN ve CATHERINE OPIE’den giyilebilir sanat

Catherine Opie'nin broşuCatherine Opie'nin küpeleriCatherine Opie'nin yüzüğüCindy Sherman'ın bebek yüzüğüCindy Sherman'ın küpeleriCindy Sherman'ın kolyesi yüzüğüCindy Sherman'ın kolyesi

İki sanatçı Venedik Bienali’nin açılışında kabartma yüzük, küpe, kol düğmesi ve kolyelerini sundu.

Cindy Sherman ve Catherine Opie giyilebilir sanat için bir araya geldi. Sanatçılar kendi yüzlerinin kabuklar üzerinde kabartma olarak yer aldığı “Cameo” adlı çağdaş seri için mücevher tasarımcısı Liz Worls’den Liz Swig ile işbirliğine gitti.

Hem sanatçının eserinde görünmesi hem de kabartmalı değerli taş anlamları taşıyan “Cameo”da Catharine Opie; annelik, aile ve kimlik kavramlarını ele alıyor. Bu görselliğiyle göz alan bu ikonik üçboyutlu çalışmaların fotoğraftan çok heykelvari ürünler olduğunu söylüyor. 2017’de Instagram hesabını bir galeriye çeviren Cindy Sherman ise “Cameo”da yine kendi sosyal medya gönderilerinin kabartma versiyonlarını yapıyor. Küçücük nesnelerle sanat yaratma fikrinden ve özellikle karanlık, tuhaf fikirler taşıyanlarından büyük zevk aldığını anlatıyor.

Instagram paylaşımlarını giyilebilir sanat eserleri olarak yeniden yaratmak Sherman’ın işini teknik olarak da kolaylaştırmış. Telefonundaki resimler fotoğraf olarak basılmaya uygun çözünürlükte olmadığı için onları küçük işlere taşımak daha zevkli olmuş. Sanatçının “Cameo”daki eserleri bizi onlara orijinal selfie’ler olarak bakmaya davet ediyor.

Portrelerin kabartmalara taşınması kültürü Antik Yunan ve Antik Roma’ya dek uzanıyor. Antik Yunan devrinde tanrıların portreleri akik taşına, Antik Roma’da ise imparatorların portreleri kabuklara kazınıyordu.

 

İLGİLİ HABERLER

Bu portreler “Bana Bak!” diyor

V&A Museum galerilerinden birine Elton John’un adını verdi

Daha fazla yazı yok
2024-11-02 18:30:25