A password will be e-mailed to you.

Borusan’dan Edip Cansever’e saygı duruşu: Düş Suda

Markus Weggenmann, İsimsiz No. 338, 2007Frank Thiel, Perito Moreno #01, 2012-2013Boomoon, Boğazda Balık Oyunu No. 8, 2018Ellen Kooi ,Overveen-vogelmeer, 2013

Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’nda yer alan eserlerden bir seçki sunan Düş Suda, çağdaş Türkiye edebiyatının güçlü kalemi Edip Cansever’e bir saygı duruşu niteliği taşıyor. Şairin 1970’te kaleme aldığı, aynı isimli on bölümlük şiirden yola çıkan sergi, görsel sanatlara yeni bir okuma önerisi getirirken, Yeni Medya alanının açtığı yeni ifade olanaklarını ve izleyici ile kurduğu etkileşimli ilişkiyi merkeze alıyor.

Yeni Medya sanatına odaklanan Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’na disiplinler üstü bir okuma önerisi getiren ve küratörlüğünü Dr. Necmi Sönmez’in üstlendiği Düş Suda sergisi, Peter Coffin, Thierry Dreyfus, Boomoon, Ellen Kooi, Frank Thiel, Michael Wolf, Antti Laitinen, Rafaël Rozendaal, Jim Campbell, Maurizio Nannucci gibi uluslararası isimlerin eserlerini, Türkiye şiirinin güçlü kalemi Edip Cansever‘in aynı ismi taşıyan şiiriyle ilişkilendiriyor.

Borusan Holding Merkez Ofisi Perili Köşk’te konumlanan ve Borusan Contemporary’nin internet sitesi üzerinden 360 derece sanal tur ile gezilebilen Düş Suda, Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinin desteğiyle kamusal alana taşınıyor. Sergi, Avrupa Yakası’nın Boğaz hattında belirlenen rotada Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisiyle desteklenen Düş Suda Sergi Rotası mobil uygulaması aracılığıyla, izleyicilere güncel sanatın önemli işlerini üç boyutlu izleme şansı tanıyor.

Sergi Perili Köşk’ün dışına taşıyor

Güney Koreli fotoğraf sanatçısı Boomoon’un, Boğaz’da Balık Oyunu No.8 adlı eserinden alınan ilhâmla Perili Köşk’ün dış cephesi için sergiye özel hazırlanan projeksiyon yerleştirmesinin yanı sıra, VR teknolojisi aracılığıyla gerçekleştirilen bir yeniden üretim, Boğaziçi’ni sanal olarak deneyimleme imkânı veriyor.

Sanatı dijital teknolojilerle kamusal alana taşıma stratejisi doğrultusunda, Perili Köşk’ün dışına taşınan sergi, sanatseverlerin eserlerle kişisel olarak interaktif ilişki kurmasına da olanak tanıyor. Perili Köşk’ün İstanbul Boğazı ile kurduğu ilişkiden beslenen seçki kapsamında koleksiyonda bulunan 12 eser, 7 Nisan 2021 – 6 Mart 2022 tarihleri arasında, Bebek – Rumelihisarı hattında belirlenen rotada sanat takipçilerinin erişimine sunuluyor.

Avrupa Yakası Boğaz Hattı Sanat Rotası Eserleri

Antti Laitinen, Bu Benim Adam I, II, III, 2007
Ekrem Yalçındağ, 195 Renk, 2007
Ellen Kooi, Overveen-vogelmeer, 2013
Hervé Heuzé, Les Abîmes, 2006
Maurizio Nannucci, Hareket, 2011
Rafaël Rozendaal, remotelydistant.com, 2014
Shirley Shor, Otoportre, 2010
Michael Wolf, Yoğunluk Mimarisi #111, 2009
Eelco Brand, X.movi, 2012
Boomoon, İsimsiz #2561, Seorak, 2010
Frank Thiel, Perito Moreno #01, 2012-2013
Markus Weggenmann, İsimsiz No.338, 2007

Geçtiğimiz günlerde şarkıcı Melek Mosso da Edip Cansever‘in ”Ne kalır benden geriye, benden sonrası kalır. Asıl bu kalır” dizelerinden esinlenerek “Sonrası Kalır” isimli bir EP yayımlamıştı.

 

İLGİLİ HABERLER

Melek Mosso Edip Cansever’den ilham aldı

Borusan Contemporary’de Boğaz’a karşı Akış’ın içinde

 

Daha fazla yazı yok
2024-12-22 06:52:05