Natasha Khan‘ın son albümü The Haunted Man‘in tüm parçalarında, "mix" effeklerinden, maalesef, biraz fazlaca yararlanılmış…
Son üç senedir Gucci’nin reklam kampanyası için coverladığı Strangelove (Depeche Mode) dışında sesi sedası çıkmayan Natasha Khan’ı en son 2009’da çıkan albümü Two Suns ile dinlemiştik. Khan yeni albümü The Haunted Man’in açılış şarkısı Lilies’de sanki bu duruma nazire yapar gibi “Thank God, I’m alive (Tanrıya şükür, hayattayım)” diye haykırmış (“hala hayatta olmak” bu albümde geniş olarak yer alan bir kavram). Ancak bizim dinleyici olarak ilk kapıldığımız kanı Bat For Lashes’in ve albümün geri kalanının hayatta olduğuna inanmamız için şarkıyı dolduran Tori Amos’umsu iç çekişlerden daha fazlasına ihtiyacımız olduğu.
Neyse ki, Lilies’i takip eden All Your Gold bu konuda yardımımıza yetişiyor: Şarkı tarz olarak gene Amos’u hatırlatmasına rağmen 80’lerden esinlenen basit ve mekanik davul ritmi ve Khan’ın dinleyicinin dikkatini üzerine çeken vokal yeteneklerini konuşturmaya başlaması albümün geri kalanı için iyi bir işaret. Bat for Lashes bize kendine özgü (yani orijinal) fikirlerini Horses of the Sun’da sunuyor. İçine girmesi ve kavraması zor olan şarkıda Khan vokallerini aynı anda hem sağ hem sol kanaldan, üstelik arka plandaki ilkel haykırışlar ve synth pad’in üzerine yerleştirerek eterik bir sound yakalamış. Albüm boyunca bu ve buna benzer "mix" efektlerinden (özellikle Winter Fields ve Marilyn’de) ustaca ve maalesef, biraz fazlaca yararlanılmış. The Haunted Man’i dinledikçe aslında sadece katma değer olması gereken mixing unsurlarının yer yer şarkıların yapısal olarak basit (hatta kimi zaman banal) olduğunun üstünü örtmeye ve dinleyicinin dikkatini başka yöne çekmeye yönelik taktikler olarak kullanılmış olduğu kanısına kapılmamak zor. Örneğin albüme adını veren The Haunted Man’in ana temasının tekrarında kullanılan askeri trampet ritmi ve erkekler korosu şarkıyı orijinal kılan tek etken (bu tür efektleri örneğin Kate Bush da çok kullandı –ama sadece bonus olarak; hiçbir zaman şarkılarını sevmemiz ve dönüp dönüp dinlememiz içinbir sebep olarak değil).
Yani, kısaca demek istediğim The Haunted Man bütün olarak ancak şarkılarındaki ek unsurlar kadar başarılı. Bunun da albümü sevmek için yeterli olduğundan emin değilim.
Öne çıkan şarkılar: Horses of The Sun, Laura, Deep Sea Diver
Not: 3.0/5.0