Ayşegül Sönmez Piyalepaşa’ya taşınan galerileri ve Dolapdere’yi de içine kattığı turunda yıldız dağıttı: İşte Sönmez’in yıldızları ve nedenleri….
Burcu Perçin, Yeniye Yükseliş
25 Aralık 2021- 5 Mart 2022
Merkür Galeri
Mekan yanılsama konusunda çok yetkin, tuval resmi geleneğine fazlasıyla hakim olan sanatçının, bu pratiğine kendi pratiği içinde yeni örneğin cep telefonuyla çektiği bir imgeyi resmine katmak, üç boyutlu objelere yönelmek suretiyle yollara sapacak cesareti gösterdiği için:
*****
Carlos Aires, Sweet Dreams are Made of This, Video, Vekaleten Sergisi
25 Aralık 2021- 19 Şubat 2022
Zilberman Galeri, Piyalepaşa
Sweet Dreams are Made of This isimli ergenliğimize, ilk gençliğimize damgası vuran pop şarkısı eşliğinde iki erkek polis memuruna barok bir mekanda tango yaptırarak Gezi günlerimize dair hala sönmemiş derinlerde yaşayan pek çok fantaziyi tetiklediği için:
*****
Didem Erk, Ferman, 2011, Çöp poşeti üzerine el yazısı, Vekaleten Sergisi
25 Aralık 2021- 19 Şubat 2022
Zilberman Galeri, Piyalepaşa
Ferman çalışmasında çöp torbası üzerine İbranice, Ermenice, Osmanlı Türkçesi, Gürcüce olmak üzere dört farklı dilde Türkiye Türk’lerindir” yazarak yıllardır normalize ettiğimiz içkin faşizmimizi ‘anormalize’ etmeye teşvik ettiği için
*****
Richard Wilson, “2050”, 1987, Pilevneli Dolapdere
27 Ekim 2021 – 29 Ocak 2022
Yerleştirmeye ismini veren motor yağı markasının yarattığı çağrışımlara eşlikte kusur etmeyen balkonda kısa yürüyüşünüze eşlik eden o koku. O kokunun çağırdığı buzulların eridiği, ördeklerin donduğu ve bisitlete binen yaşlıların yolların ani buz tutması nedeniyle düşerek öldüğü haberleri. Sadece bu da değil. 20 50 motor yağı heykel yerleştirmesi, Dolapdere’nin kıyısında yedek parçacıları yararak önce içinde yer aldığı galerinin diğer katlarında yer alan sergideki –Arik Levy– gösterişçiliğin, “dünya malı” düşkünlüğünün ardından hepimizin içindeki gösterişçi’nin maskesini paradoksal bir biçimde kusursuz düşürdüğü için:
*****
Basim Magdy, Mıknatıs, 2019, Video, ArtSumer
6 Kasım 2021 -23 Ocak 2022
Asitli renk filtreleri kullarak çektiği filmde Alain Resnais’nin Hiroşima Sevgilim’e selam göndermekte ve imgeyi her karede neredeyse dolaylı ve dolambaçlı kıldığı için
*****