Ilana Harris-Babou, güzellik dayatmaları ile henüz çocukken tanıştı. Kendisine oyuncak bebeği gibi davranan ablası, onun dudağını boyuyor ve okul arkadaşlarıyla aynı renkte olsun diye yüzünü diş macunu ile kapatıyordu. Güzellik standartlarına karşı isyanı o günlerde başladı. Kendi tavrını koyacak, kendi samimi ve eğlenceli halini olduğu gibi benimseyecek ve bunu hayatı boyunca işine verimli bir biçimde yansıtacaktı. Sanatçı son sergisi “Decision Fatigue”de güzellik ve bakım sektörüne ve bu kavramlara dair algılara sıra dışı bir biçimde kafa tutuyor.
Chelsea’deki Hesse Flatow’da yer alan sergi için Western Massachusetts’li sanatçı bütün hayatını değiştirdi. Hedefindeki karakterleri yakından tanımak için onların doğal alarına taşınan Ilana Harris-Babou, bununla da kalmayarak, Gwyneth Paltrow ve onun sahibi olduğu Goop’un atölyelerine katıldı. Zaten çok disiplinli sanat hayatı boyunca “beyaz olmak” onun temalarından biriydi. Aşçılık, kişisel gelişim, tasarım, güzellik gibi… 2019 Whitney Bienali’ndeki (muhtemelen şu ana dek en bilinen işi) videosu da bu konulardaydı. Ve bütün bu temalar aslında aynı merkezde buluşuyordu: Asılsızlık.
Ilana Harris-Babou, 21 Mart’a dek sürecek sergisi Decision Fatigue’de (Karar Yorgunluğu) ise galeriyi bir butiğe çeviriyor. Şampanya rengi ön duvar gençlere hitap eden bir kozmetik zinciri mağazasını andırıyor. Işığın altında ise seramikten güzellik ve bakım ürünleri var: Sabunlar, losyonlar, iyi enerji taşları, masaj aletleri…
Instagram dostu bu düzen seramik saksılardaki bitkiler, pembe ve mor kristal lambaların ışığında sergilenen rengarenk ojelerle de destekleniyor. Hepsi güzellik ve bakım sektörünün hicvinden ibaret. Ancak yargılamayan bir eleştiri… Harris-Babou Artsy’ye verdiği röportajda sergideki ürünlerin çoğunun gerçekten sosyal medyada görüp etkilendiği ürünlerden ilham alarak ortaya çıkardığını da itiraf ediyor.
Annesinin yer aldığı videodaki Cheetos maskesi gibi unsurlar ise onun mizahi bakış açısını daha net ifade eden örneklerden…