A password will be e-mailed to you.

74 yaşındaki Alman sanatçı Anselm Kiefer Londra White Cube’deki son sergisi “Superstrings, Runes, The Norns, Gordian Knot” hakkında The Guardian’dan Sean O’Hagan’a konuştu. Röportajda günümüz sanat piyasasına dair görüşlerini de paylaştı ve uzak durmaya çalıştığını ifade etti.

Anselm Kiefer, her şeyin teorisi olarak tarif edilen sicim teorisine olan takıntısını tuvale ve sergisine taşıdığını röportajında da itiraf ediyor. “Formülleri ve matematiğini anlayamıyorum ama sicim teorisi beni büyülüyor. Bu sadece entelektüel bir merak değil, bir tür hürmet” diyor. Eleştirmenlerin sürekli ondan “insanları boğan bir sanatçı” diye bahsetmesine karşı ise cevabı hazır: “Aslında boğulan benim. Ve eğer böyle hissetmiyorsam bu bir şeyler yanlış gidiyor demektir.”

Anselm Kiefer, Der Gordische Knoten

Günümüz sanat dünyası ise onun için artık kendini soyutlamak istediği bir mecra. Hiçbir yerde sergilenemeyecek 90 metrelik resimler yapmasının ardındaki motivasyon tam da bu zaten. Günümüz sanat piyasasının tamamen spekülasyondan ibaret olduğunu düşünüyor. Özellikle bu ortamı yaratanın koleksiyonerler olduğuna dikkat çekiyor. Birkaç koleksiyoner dışında eski ruhun öldüğünden şikayetçi:

“70 ve 80’lerde koleksiyonerlerle konuşabilirdin. Bir resmin berbat olduğunu söylediklerinde onlara resmi anlatabilirdin. Bu bir sanatçı için iyidir. Çünkü biri resimlerinin boktan olduğunu söylerse ona tepkini verebilmelisin.”

Anselm Kiefer, Die Sieben Siegel, die geheime Offenbarung des Johannes

Eserlerinin Frieze ve benzeri küresel sanat fuarlarında gösterilmesini de bu yüzden istemiyor. “Onlar sanatı yok ediyor” diyor, şiddetle “onlar sanatı yok ediyor”…

Anselm Kiefer, Ramanujan Summation

İLGİLİ HABERLER

Alman ressam Kiefer’in hayatı Fransa’da sergileniyor

The GUARDIAN’dan 2017 Underground Müzik Soruşturması

Daha fazla yazı yok
2024-11-22 05:17:53