Temmuz ayında, New York Üniversitesi Antik Kültürleri Araştırma Enstitüsü’nde düzenlenen Hmyn to Apollo sergisi; Ballets Russes’nin kostüm, dekor ve koreografilerinde gizlenen Antik Yunan sanatı etkisine dikkat çekti.
Ballets Russes’nin sergilediği L’Après Midi d’un Faune, Daphnis et Chloe ve Narcisse gibi Yunan mitolojisinin önemli hikâyelerini canlandıran balelerin içerikleri, kuşkusuz Antik Yunan ile doğrudan bir bağlantıya sahip. Ancak Antik Yunan sanatı, serginin ortaya çıkardığı üzere, gösterilerin yalnızca konusunu belirlemekle kalmamış, sahne arkasındaki isimlerin dikkatli gözlemleri ve özel dokunuşlarıyla koreografi ve kostümlerine de nüfuz etmiş. Vaslav Nijinsky ve Michael Fokine, koreografilerde Antik Yunan çömleklerinde tasvir edilen figürlerin duruşlarını yansıtırken; Ballets Russes’nin dekoratörü ve kostüm tasarımcısı Léon Bakst çarpıcı renkler ve yılankavi çizgilerle bezediği kostümleriyle dönemin dökümlü elbiselerini canlandırmıştı.
Üç bölümden oluşan sergide kendine ayrılmış bir bölümü olan Bakst’ın, Antik Yunan eserlerine olan meftunluğunu Olimpiya’daki arkeoloji müzesini ziyaret ettikten sonra dile getirdikleriyle anlıyoruz: “Niobe’nin omuzlarının neye benzediğini keşfedebilmek için ellerimi mermerin üzerinde gezdirmeyi arzuluyorum.”
Hymn To Apollo’nun ilk bölümü balelerdeki etkilerin daha iyi anlaşılması için Antik Yunan kültüründe dans sanatıyla ilgili bilinenlere ayrılmıştı. Bakst’a ayrılan kısım, sanatçının Antik Yunan eserlerine olan ilgisini Neoklasizm’den İlkelcilik akımına kadar değişen bir yörüngede mercek altına almıştı. Son kısım ise balelerin temalarına ve dansçılara odaklanmıştı.