Yayıncılık devi Felix Dennis’in ölümünden önce tutkuyla oluşturduğu Hendrix, Yoko Ono ve Victor Moscoso gibi isimleri içeren 1960’ların ve 70’lerin saykodelik müzik posterleri koleksiyonu.
Victor Moscoso lokal bir grafik sanatçısı topluluğu olan, San Francisco Five’ın üyesiydi. Kaleydoskopik şekilli ve yansımalı saykodelik posterler tasarlayan Moscoso’nun işleri, kendine özgün ve kolayca tanınabilirdi.
Felix’in koleksiyonu oldukça kişisel; sadece beğendiği posterleri topluyordu. Bu sebeple Martin Sharp’ın işlerine yoğunlaşmıştı. Sharp’ın Linda Eastman’ın fotoğrafından esinlenerek çizdiği “Exploding Hendrix” 60’ların en çok hatırlanan ikonik posterleri arasında.
Martin Sharp, İngiltere’nin Oz dergisinin Avustralyalı kurucularından biri ve tasarım direktörüydü. LSD almaya başladıktan sonra Sharp, dergiyi “psychedelic” bir yöne itti. Vincent Van Gogh ve Max Ernst’e hayran olan Sharp, klasiklere değer veren bir sanatçı olmasıyla beraber daha sıra dışı baskı yöntemlerini tercih etti. Bu posterini, Michelangelo, “Adem’in Yaratılışını” yeniden tasarlayıp, kabarcıklar, kalpler, yıldızlar, gezegenler ve çiçeklerle süsleyerek, gümüş folyo kaplı kağıda bastırmıştı.
“Mist Tam Urine Man” olarak sıkça yanlış okunan bu çoklu şablon tasarımı, altın folyo kağıda basılmıştı. Sharp görünüşe göre Bob Dylan konserleri ve Angkor Wat Kamboçya tapınaklarından etkilenmiş.
Jimi Hendrix’in Londra’daki ilk konserlerinden bazıları Saville tiyatrosunda gerçekleşirdi.
Kaynak: theguardian.com