Jianjie Lin’in ilk uzun metraj denemesi olan “Brief History of a Family”in alternatif bu afişine baktığımız zaman afişte pulları görürüz. Bu pullar filmdeki çocuk karakterlerin oynadıkları oyunun nesneleridir.
Bu pullar iki farklı renkte üçe bir şeklinde dağılmıştır. Bu dağılmaya baktığımız vakit aynı zamanda ailenin bir renk, aileye dahil olan/olmaya çalışan çocuğun ayrı renkte olduğunu da görürüz. Bu afişten aslında Yan Shuo’nun ne kadar çabalarsa çabalasın renk değiştiremeyeceğini, baştan doğarken bu oyunu kaybettiğini görürüz. Aynı oyunda olduğu gibi ilk başlayanın kazandığı bu düzlemde ilk doğan da kazanır. O ailenin ilk doğan çocuğu Tu Wei’dir. O yüzden ilk o başlar ve ilk o kazanır. Bu filmi okurken de filmin sonunda Tu Wei’nin görünüşte kazandığını görsek de simgesel olarak kaybettiğini istemediği şeyi -İngilizce kursuna gitmeyi- yapmak zorunda kalışıyla filmi kapatırız. Filmin girişinde Shuo’ya arkadan bakan kamera açısını bir kenara koyarsak, filmin kapanışında Tu Wei’ye yakın ve önden bakan kamera açısını başka kenara koyalım.
Bu kamera açılarından Shuo’nun dahil olmak istediği aileye dahil olamayacağını yani afişteki gördüğümüz pul oyununda kaybeden taraf olacağını sezinleriz. Ancak filmdeki bir başka kareden (alttaki, ailenin bir arada olduğu kare) ise Tu Wei’nin de simgesel olarak kaybettiğini ortaya kayan bir kamera açısını görürüz. Bu açıda Tu Wei’yi arkası dönük şekilde, aynı filmin başındaki Shuo’un karesinin çekimine benzer bir şekilde görürüz. Bu açının iki çocuk karakter özelinde bir kaybediş olduğunu okuyabiliriz. Nihai olarak alternatif afişten ve bu bahsettiğim karelerden filmin sonunu okumak pekâlâ mümkündür.