A password will be e-mailed to you.

“31. Adana Altın Koza Film Festivali Uluslararası Kısa Film, Ulusal Belgesel Film ve Öğrenci Filmleri Yarışmaları seçkisinde filmleri olan Yönetmen ve Yapımcılar ile desteklerini açıklayan sinema paydaşları” Adana Altın Koza Film Festival yönetimine yönelik bir açık mektup yayınladı:

“Bizler 23-29 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleşen 31. Adana Altın Koza Film Festivali Uluslararası Kısa Film, Ulusal Belgesel Film ve Öğrenci Filmleri Yarışmaları seçkisinde filmleri olan Yönetmen ve Yapımcılar, ve bizleri destekleyen sinema paydaşları olarak;

31. Adana Altın Koza Film Festivali’nin (Festival) geleneği, ulusal ve de uluslararası sinemadaki önem ve değerinin bilinciyle bu yılki festivale filmlerimizin seçilmesinden mutluluk duyduk. Aramızdaki bazı filmlerin dünya prömiyerini yapacağı Festivale heyecanla geldik. Ancak Festivalin başlamasıyla birlikte arka arkaya yaşadığımız sorunlar ve cevabı halen verilmemiş sorular bizi büyük hayal kırıklığına uğrattı.

Festival sürecinde, karşılaştığımız ayrımcılığı katılım ve konaklamamızda, filmlerimizin teknik açıdan yetersiz salonlarda gösterilmesinde ve ödül töreninde sıra bizlerin ödüllerine geldiğinde salonun terk edilmesiyle açıkça yaşadık.

Ulusal film festivallerinin genelinde yaşadığımız sistematik sorunlara artık dur demenin ve çözüm üretmenin zamanı gelmiştir. Sektörde kendine yer etmiş kast anlayışının kırılması yalnızca bizlerin değil tüm sektör paydaşlarının sessiz kalmamasıyla mümkündür. Sinema sektörünün en önemli ayaklarından biri olan festivallerde ayrımcılık, şeffaflık, sansür ve görünürlük sorunlarının en kısa zamanda tüm sektör paydaşlarının desteğiyle acilen çözülmesini talep ederiz.

Ayrıca şunun da altını çizmek isteriz ki, film festivallerinde yaşadığımız ayrımcılık ile yıllar içinde şiddetini artıran sansür vakaları birbirinden ayrı sorunlar değildir. Belgesel ve kısa film bölümlerinin ortadan kaldırılmasına kadar varabilen bu anlayış, sadece 31. Adana Altın Koza deneyimini yaşayan bizler değil, ülkede üretim yapan tüm sinemacıların meselesidir ve buna karşı hep birlikte mücadele verilmelidir.

31. ADANA ALTIN KOZA FİLM FESTİVALİ’NDE YAŞANAN DURUM VE FESTİVAL YÖNETİMİNE YÖNELTTİĞİMİZ SORULAR

1. GÖSTERİM KOŞULLARI

Her karesi için aylarca emek harcanan ve seyirciyle buluşması heyecanla beklenen filmlerimizin teknik yeterliliği olan salon ve perdelerde gösterilmesi sadece bir tercih değil büyük festivallerin olmazsa olmazıdır.

  • Festival yönetimi filmlerin gösterileceği salonların teknik yeterliliğini festival öncesinde kontrol etmeden mi festivali programlamıştır?
  • Bu teknik yetersizliğin farkında olup şartların iyileştirilmesi için neden bir çalışmada bulunulmamıştır?
  • Neden tüm yarışma filmleri teknik standartları yüksek olan salonlarda programlanmamıştır?
  • Uluslararası Kısa Metraj Yarışma Jürisinin yarışma filmlerini kaldıkları otelde seyretmeleri kararını kim vermiştir?
  • Festival programlaması neden merkezine uzun metraj filmleri almış, genel olarak sansür ve görünürlük sıkıntısı yaşayan belgesel film ve kısa filmler neden ikinci plana atılmıştır?

2. ÖDÜL TÖRENİ

Birçok film festivalinde, sırasıyla kısa metraj, belgesel film ve son olarak uzun metraj film ödülleri verilir. Yıllardır süregelen Altın Koza’nın geleneğinde de bu vardır.

31. Adana Film Festival’inde ilk kez ödül töreni uzun metraj filmlerin ödülleriyle başlatılmıştır. İçlerinde önemli sinemacıların bulunduğu Uzun Metraj Jürisi’nin tamamı, uzun metraj ekipleri, basın mensupları, sinema eleştirmenleri ve festival misafirlerinin çoğu Belgesel Film, Kısa Metraj Film ve Öğrenci Filmleri Ödüllerinin verilmesini beklememiş ve Kapanış Partisine gitmiştir. Yaşanan bu durum festival tarihimize bir utanç olarak yazılmıştır.

  • Ödüller her senenin aksine, bu yıl neden farklı sıralamada verilmiştir?
  • Ödül Törenini terk ederek Kapanış Partisine gidilmesinde Festivalin de payı olduğu aşikârdır. Bunun sorumluları kimdir?
  • Festivalin Onursal Başkanı Belediye Başkanı Zeydan Karalar ve Festival Yönetim Kurulu neden hala açıklama yapmamıştır?
  • Ulusal Uzun Metraj En İyi Film’e 1.500.000 TL ödül verilirken, En İyi Belgesel’e 150.000 TL,  En iyi Uluslararası Kısa Film’e 50.000 TL ve En İyi Öğrenci Filmi’ne 30.000 TL verilmiştir. Ödüller arasındaki rakamsal uçurumun sebebi nedir?

3. ORGANİZASYON, KATILIM VE KONAKLAMA

Festivaller sinema bileşenlerinin bir araya geldiği önemli organizasyonlardır. Festivallerde özellikle film ekiplerinin bir arada vakit geçirmesi sektörün sürdürülebilirliği, yeni iş birliklerinin kurulması, yeni üretimlerin oluşması, sektörün büyümesi ve dayanışması için elzemdir. Festivaller bu sayede ayrıştırıcı değil birleştirici role sahip olabilmektedir. Maalesef 31. Adana Altın Koza Film Festivali bu rolünü yerine getirememiş, etkileşimin ve iletişimin yaşanabileceği ortamlar yaratmada başarısız olmuştur.

  • Yıllardır Festivale bildirildiği halde, tüm yarışma filmlerinin temsilcilerinin bir arada ve benzer standartlarda konaklama ve ağırlama sağlanması, tanışma toplantıları yapılması mümkün değil midir?

Sorularımıza Festivalin  açık cevaplarını bekler ve bir sonraki Adana Altın Koza’da benzer bir durum yaşanmaması adına; Festivalin acilen değiştirmesi gereken yaklaşımını ve gerekli iyileştirmeler için yapacağı Aksiyon Planını bizle ve tüm paydaşlarla paylaşmasını talep ederiz.

Ali Efe Benli, Fırat Yücel, Raşel Meseri, Atakan Yılmaz, Gülen Özkara, Ruken Tekeş, Aylin Kuryel, Hakan Fıçıcı,

Sarp Uzunoğlu, Bahar Bektaş, Hasan Ete, Sinan Yusufoğlu, Berke Tolunguç, İlkay Nişancı, Şirin Bahar Demirel

Çağlar Bocut, Metin Önder İnce, Tuvana Simin Günay, Ece Bozkaya, Murat Çetinkaya, Umut Şilan Oğurlu, Ece

Latifoğlu, Onur Güler, Yakup Tekintangaç, Ecem Günaydın, Ömer Ferhat Özmen, Yaşar Güney Yurdakul,

Fatin Kanat, Özgür Nuri Çiçek Zeynep Dilan Süren           

 

Daha fazla yazı yok
2024-10-06 03:32:29